سفیدکردن دندان

لیزر؛ یک قدم تا سفیدشدن دندانها

موثرترین و کم ضرر ترین روش سفید کردن دندان ها با ماندگاری و سرعت بالا، استفاده از لیزر می باشد

اگر می خواهید در یک جلسه دندان هایتان را سفید کنید، باید با استفاده از لیزر این کار را انجام دهید. لیزر، انرژی زیادی را به مواد سفیدکننده وارد خواهد آورد و موجب می شود فعالیت سفیدکنندگی این مواد تسریع شده و خیلی زود مواد رنگی از روی دندان های شما پاک شود. البته ممکن است بسته به شدت بدرنگی دندان های شما، این جلسه مدت زمان کوتاه یا طولانی تری داشته باشد.سفید کردن دندان ها با لیزر، معمولاً گران تر از سایر روش های سفید کردن دندان هاست ولی در مقابل، شما در مدت زمان کوتاهی، لبخندی سفید و براق خواهید داشت.

. آنچه بايد درباره بليچينگ بدانيد

سفيد کردن دندان‌ها، نوعي دکلره کردن است که با استفاده از عوامل اکسيدکننده انجام مي‌گيرد. مهم نيست که با چه روشي اين عمل انجام مي‌شود. در هر حال هدف اين است که اجزاي فعال ماده بر دندان اعمال گردند تا بخش‌هايي از بافت دنداني بي‌رنگ شده يا ذرات داراي رنگ داخل نسوج دنداني جدا گرديده و بي‌رنگ شوند.

 

درمان بلیچینگ نکاتی دارد که اگر به آن ها آگاه باشید رضایت مندی شما را افزایش خواهد داد.

بلیچینگ هنر دستان و دانش دندانپزشک شماست . دستگاهای موجود در بازار تنها نقشی که دارند ژل بلیچینگ قرار داده شده روی دندان شما را فعال میکنند . بنابراین تفاوتی در بلیچینگ های انجام شده با لیزر ، پلاسما آرک ، ال ای دی ، یا .......... وجود ندارد و عمل سفید کردن در نهایت بوسیله هیدروژن پر اکساید انجام خواهد شد .

بلیچینگ یک درمان دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد . فاصله لازم برای درمان مجدد به عوامل متعددی از جمله بهداشت فردی ، عادات غذایی و ..... بستگی دارد و میتواند بین چند هفته تا چند سال متغییر باشد.

ژل های سفید کننده دندان موجود در داروخانه ها مفیدند؟

توصیه می شود سفید کردن دندان هایتان را تحت نظر دندان پزشک انجام دهید .

کیتهای سفید کننده که در داروخانه ها به فروش می رسد با وجود اینکه ارزانتر است ولیکن توانایی سفید کردن دندانها به شکل ایده آل را ندارند و با توجه به بکار بردن اسید در ترکیباتشان احتمال ایجاد ضایعه روی دندان و لثه را دارند .

 

* خمیر دندانهای سفیدکننده چطور هستند؟

انواع و اقسام خمیر دندانهای سفید کننده در بازار موجود است . که بعضی از آنها قادرند تا اندازه ای رنگ دانه ها و جرمهای چسبیده به دندان را تمیز نمایند ولیکن قادر به تغییر رنگ کلی دندان و یا براق کردن نیستند . بعضاً هم به علت استفاده بیش از اندازه از مواد ساینده آسیبهای جدی به دندانها وارد می کنند .

*آیا دندان عصب کشی شده که تغییر رنگ داده قابل سفید کردن است ؟

بله ، امکان پذیر است ولیکن از روی سطح بیرونی نمیتوان این کار را انجام داد . بلکه بایستی از داخل دندان از همانجایی که عصب کشی (درمان ریشه ) صورت گرفته ، مواد سفید کننده را وارد نمود و پس از سفید شدن دندان دوباره دندان را ترمیم کرد .

 

* سفید کننده ها روی چه دندانهایی مؤثر نیستند؟

روکش ، لامینیت (ونیر) و دندانهای مصنوعی با مواد سفید کننده تغییر رنگ نمیابند.

عوارض این کار چیست ؟

در بعضی افراد ممکن است منجر به حساسیتهای دندانی شود نسبت به آب سرد و یا هوای سرد و یا حساسیتهایی در لثه ها و یا حتی التهاب آنها . البته این عوارض به سرعت و پس از چند روز به کلی بر طرف خواهند شد .

* چه مراقبتهایی پس از سفید کردن دندانها بایستی صورت گیرد؟

از خوردن غذاها و نوشیدنیهایی که حاوی مواد رنگی هستند اجتناب کرد . سیگار کشیدن باعث تغییر رنگ دندانها می شود . دندانها را حداقل 2 بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید تمیز نمود (می توانید از خمیر دندانهای سفید کننده هم 2 بار در هفته استفاده کنید .)

از میان وعده های غذایی و نوشیدنی شیرین بپرهیزد . حداقل سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید .

teeth-whitening-teeth

tooth

toothwhiteningbeforeafter